İSKANDİNAVYA'DA GEZİ VE KAMP - 8

Nefer Telefonla Kumanda Cihazlarını İncelediniz mi?

Başa Dön    Önceki Sayfa

İsveç’ten Finlandiya’ya Geçiyoruz

Artık Baltık Denizinin kuzey kıyılarındayız. Saat 16 civarında Kalix’e varıyoruz. Hava sıcaklığı hala 21 °C . Kalix’te Turizm danışmaya uğrayıp broşür aldık. Sevimli bir bayan yardımcı oldu. Haritalar aldık. Bayan, akşam bir faaliyetten de bahsetti. Burada da gezilecek çok güzel yerler olduğunu görüyoruz ama günlerimiz sınırlı olduğundan pek oyalanmadan devam ediyoruz. Haparanda ile Tornio (Finlandiya Sınırı) ortak turizm tanıtım merkezi  kurmuşlar. Ona da uğrayıp, Finlandiya 2003 kamp dokümanını aldık. 17:30 ‘da Haparanda’dan Tornio’ya geçtik.

Finlandiya Gümrüğü

Gümrük geçişinde yol ikiye ayrıldı “Nothing to declare” yazan levhayı takip ettik ne bir gümrük memuru ne de bir polis gördük daha doğrusu kimseyi görmeden ve kimse bize dur nereye gidiyorsun demeden, arabamızı hiç durdurmadan kendimizi Finlandiya’da bulduk. Baltık denizini artık arkamızda bırakıp içeriye Rovaniemi yoluna giriyoruz. Rovaniemi’ye sadece 70km var. Şimdi 66°06’ dayız. Yarım saat sonra kutup çemberini geçebileceğiz. Buralarda hava soğudu 14.5°C . Finlandiya İskandinav ülkelerinden EURO para birimini kullanan tek ülke. Bizde cüzdanımızdaki Kron’ları çıkartıp yerine Euro’ları koyuyoruz. Bir benzincinin önünden geçerken fiyatları not alıyoruz. Finlandiya’da akaryakıt fiyatları : 95 : 1.049, 98 : 1.069, Mazot 0.744 .

Rovaniemi

Rovaniemi’de bir Prisma Market adında bir süpermarkete uğruyoruz [GPS:ROVENI]. Markette kamp malzemeleri reyonunda kalın izomatlar görüyoruz. Çadırda yatarken kullandığımız matların daha kalın ve daha iyi ısı yalıtımı sağlayan tipi. Fiyatları da çok uygun, tanesi 8.90EUR’dan 2 tane alıyoruz. Böylelikle kuzeyde hava daha soğursa önlemimizi almış oluyoruz. Bunun yanı sıra meyve, patates, soğan gibi malzemeler alıyoruz. Buradan aldığımız patetesler çok küçüktü.Fiyatı da Türkiye’den ucuzdu. Bizde biraz merakla da olsa patatesden  almıştık. Bu patatesler çok hoşumuza gitti. Tadı bizim yediklerimizden çok tatlı idi. Hiç bu kadar güzel patates yememiştik. Gittiğinizde mutlaka Finlandiya patateslerinden yiyiniz.  Alışveriş esnasında markette dolaşırken bir görevli marketin 21:00’da kapandığını bize söyledi. Saatimize baktık 20:00. Finlandiya ile İsveç arasındaki 1 saatlik zaman dilimi farkını ayarlamayı unutmuştuk. Alışverişi kısa kesip aldıklarımızla kasaya yöneldik. Finlandiya Türkiye ile aynı saat diliminde bir ülke. Yani Türkiye’nin tam kuzeyinde. Napapiirin Saari-Tuvat Kamping dergisindeki kamp yerlerinden Rovaniemi merkezdeki kamp alanına uğruyoruz, geceliğine 16,5EUR istiyorlar. Kamp kent merkezinde ama pek beğenmiyoruz. Bir de birkaç km ötedeki kampa bakmak istiyoruz. Beğenmezsek buraya döneriz diye düşünüyoruz. Napapiirin Rovaniemi Kampına geliyoruz ve kamp hoşumuza gidiyor [GPS:NAPAPI]. Burası Kemi Irmağının kenarında yemyeşil bir arazi. Irmağın oldukça geniş olduğu bir yere kurulmuş bir kamp. Genişlik hemen hemen İstanbul Boğazı gibi. Kamp ücreti olarak İsveç’ten aldığımız kart için de %10 indirim yaptıklarından 13.5EUR aldılar. GPS’imize göre burası (66°31’) kutup çemberinden (66°33’) sadece 2 açı dakikası uzaklıkta.

Rovaniemi’de “Napapirin Suari-tuvat” Kamp Alanında.

Çadırımızı akarsuyun hemen kenarına kurduk. Burada iki şişman bayan nehrin buz gibi sularına girip yüzdüler. Çadırı kurduğumuz yerden 2 ayrı kayakla atlama pisti görülüyor. Rovaniemi tam bir kış sporları cenneti. Kampta çok güzel, ahşaptan 3 kişilik Bungalov tipi evler var. Evlerin ısıtmaları da olduğundan kamp kışın da aktif olarak kullanılıyormuş. 3 kişilik Bungalov fiyatı da 35EUR. Buraya kadar 4 günde 1285km yol kat ettik. Ortalama günlük 320km yol almışız. Göl kenarındaki kampta akşam çevre yürüyüşü yaptık. Sonra yemek yiyip yattık. Yeni aldığımız matlar sayesinde daha rahat ettik.

11 Temmuz 2003 Cuma sabahı kahvaltımızı kampın ahşaptan yapılmış masalar bulunan bir tesisinde kahvaltımızı yapıyoruz. Kahvaltımızı hazırlarken genç bir kız bulaşıklarını yıkamaya gelmişti. Biraz sohbet ettik. Onlar da İspanya’dan otobüsle gelmişler. Onlar da Nordkapp ve Norveç kıyıları gezdikten sonra İspanya’ya döneceklermiş. Ayrıca  Nermin Hollandalı bir bayanla daha  tanışıyor. Onunla da biraz sohbet ediyor. Bayanın öğretmen olduğunu ve Türkiye gibi güney ülkeleri sıcak olduğu için gitmediklerini öğreniyor. Onlar da Gemiyle Helsinki’ye geldikten sonra,  arabayla Finlandiya’yı dolaşıyorlarmış. Kamptan ayrılınca KKKK Rovaniemi CityMarket’ten meyve ve gıda malzemesi alışverişimizi yapıyoruz. Burada sebze ve meyveleri, müşteri kendisi tartıp etiketini torbaya yapıştırıyor. Biz de aynı şekilde yapıyoruz. Türkiye’de sebzeler ya kasada tartılıyor ya da tartı için ayrı elemanlar bulunuyor. Benzinciler de aynı şekilde. Marketten ayrıldığımızda saat 14:52’yi gösteriyor.

Napapirin Suari-tuvat Kampındaki “Geyik Muhabbeti” Köşesi

Kamp alanı yakınlarında bir geniş açı manzarası. Görüntü 180 derecedir.