İSKANDİNAVYA'DA GEZİ VE KAMP - 11

Nefer Telefonla Kumanda Cihazlarını İncelediniz mi?

Başa Dön    Önceki Sayfa

Benzinimiz Bitiyor

Neiden’den devam ediyoruz. Yol boyu sadece birkaç benzinciye rastladık. Bunlar da pazar günleri kapalıymış. Burada ağaçlar azaldı. Toprak biraz daha bozkıra döndü. radyomuzda Sami müzikleri dinliyoruz. Bu arada benzinimiz de göstergedeki kırmızı çizgiye ulaştı. Her döndüğümüz virajın ardında bir benzinci görmek umuduyla yol alıyoruz. Yollar uzadıkça stresimiz artıyor. Bu arabanın benzin göstergesinde kırmızı bölgeye indiğinde kaç km gidebileceğini de bilmiyoruz. Aman benzimiz bitmesin diye dua ederken Varangerbotn kasabasına geliyoruz ESSO levhasını görünce çölden sonra bir vaha bulmuş gibi oluyoruz. Açık olduğunu öğrenince de derinden bir ohhhh çekiyoruz. Litresi 8.99Kr’dan depoyu dolduruyoruz. 35.59lt benzin alıyoruz. Km sayacımız 2017Km’yi gösteriyor. Bu heyecan 2 saat surdu. Çünkü günlerden pazar , Norveç’in en kuzeyinde olduğumuz için yerleşim yeri az, gördüğümüz bolca ıssız bozkırlar , hatta telaştan o sırada gördüğümüz manzaranın keyfine bile varamadık. Benzinci bulana kadar bildiğimiz duaları okuduk. Eğer biz ıssız yolda kalsa idik kim bize yardım edecekti. Muhtemelen 1 gün yolda bekleyecektik.

Neiden den sonra ağaçlar azaldı ve yol bozkırların ortasından , değişik vadilerden geçerek ,bazen deniz kenarına iniyor , bazende deniz görülmüyor halde devam ediyordu. .

Sami’ler

Varangerbotn Varanger fiyordunun dibine kurulmuş bir kasaba. Burası Sami ırkından insanların yoğun olarak yaşadığı bir bölge. Bu bölge, Kirkenes’de dahil olmak üzere Norveç’in kuzey bölgesi Finnmark olarak adlandırılıyor. Burada bir Sami Müzesi var [GPS:SAMI]. Girişten kişi başı 40Kr bilet kestiler. Müzenin içerişinde Samilerin yaşam ortamlarını ve tarzlarını yansıtacak şekilde gereçler ve görsel/işitsel cihazlarla gösteriliyordu. Eski ortamı anımsatan evler, balık tutma teknikleri ve aletleri vardı. Bir Sami kulübesinden Sami şarkısı işitiliyordu. Sami müziği çok hoşuma gitti. Oy oy oy lo lo looo gibi seslerden oluşuyor. Ahırlarından hayvan sesleri geliyordu, su altında yüzen balık maketleri vardı, uçan kuşların maketi, ayılar, Sami kulübesi üzerinde çıtır çıtır yanan bir ateş görüntüsü ve sesi gibi etkileri görüp işittik. Aslında bizim Anadolu kültürüne ne kadar yakın olduğunu gördük.

Sami Müzesi’nden ayrılıp batıya doğru E6 karayolundan Tana Bru’ya kadar devam ediyoruz. Burası bir fiyorda akan bir nehir. kenarında. Buradan 98 nolu karayoluyla kuzeye doğru yöneliyoruz. 20 km kadar gittikten sonra karayolu batıya yöneliyor. Biz de stabilize yoldan fiyort kenarından kuzeye doğru devam ediyoruz. Burası Tana Fiyordu (Tanafjorden). Çok güzel bir panoramik görüntüsü var. Arkalardaki karlı tepeler de manzaraya çok büyük bir güzellik katıyordu. Patika yol bitene kadar devam ettik ve yolun sonunda öğlen yemeğimizi pişirip yedik [GPS:TANAFJ]. Yolun sonu fiyordun sularına iniyordu ve burada da Vadso 165km levhası vardı.  Çok hoşuma gitti, yani buradan deniz yoluyla devam edebilirsiniz diyordu!. Burada küçük bir kamp yeri de vardı, hoş bir yerdi hava da güzeldi ama döneceğimiz gün belirli olduğundan yolculuğumuzda gecikmeye izin veremezdik. Gamvik’e gideceğimizi söyledik. Bize orada ne var ki? ne diye oraya gidiyorsunuz burası daha güzel dedi. Belki de haklıydı ama bizim hedef noktalarımızdan biriydi ve daha alınacak çok yolumuz vardı.

Tanafiyordda    öğle yemeği (solda), Nermin’in durduğu yer yolun denize girdiği yer. (Sağda)

Tabii ki deniz kenarında sadece suyun sıcaklığına bakmıyoruz. Aynı zamanda yemek sonrası bulaşık işlerini de yapıyoruz. Burada manzara gerçekten güzeldi Karlı dağlar , fiyordun kenarında yükselen dağlar , etrafta bol yeşillik.. Hava bizim alışık olduğumuzdan soğuktu. onun için bir çorba bizim içimizi ısıttı.