İSKANDİNAVYA'DA GEZİ VE KAMP - 13

Nefer Telefonla Kumanda Cihazlarını İncelediniz mi?

Başa Dön    Önceki Sayfa

Önce 888 No’lu karayolu daha sonra 98 Nolu karayolunu kullanarak 70°10’ enleminde Laksev’e 20Km kala, Tabiat Koruma yazan bir alana girdik. Fiyordun karşısına çadırımızı kurduk [GPS:CADIR]. Çadırımızı kurduğumuz zemin yumuşacık bir bitki örtüsüyle örtülü. Zemin yumuşak olunca çadırın zemini de yatmak için çok rahat oldu. Karşımızdaki tepeliklerde kar gözüküyor. Porsangen Fiyordunun içinde küçük adacıklar da görülüyor. Deniz suyu son derece durgun. Fiyordun karşı kıyısında Nordkapp’a giden yol gözüküyor. Hava az bulutlu burada gece yarısı güneşini çekebileceğimiz için umutlanıyoruz. Saat 22:00 dan itibaren her saat başı 3 farklı yerden güneşi fotoğraflamaya başladık. Burada çok fazla sivrisinek var. Sivrisinek kovucu losyonu vücutlarımıza sıkınca rahat ediyoruz. Yemekten sonra meyve olarak Finlandiya’dan 2EUR’a aldığımız ananası da oturduk yedik. Kocaman ananası bitirdiğimizde bütün dişlerimiz kamaşıyordu. Ama çok tatlıydı. Saat 02’de kadar gece yarısı güneşi için dayandım. Saat 03’de uyanamadım kalktığımda 03:30 olmuştu ve artık güneş iyice yükselmişti.

Bugün 15 Temmuz 2003  Salı sabah çadırımızın yakınlarından gelen çıngırak sesleriyle uyandım. Ren geyikleri çadırımızın yakınlarından sürü olarak geçiyorlardı. Fiyorda doğru gittiğimde suların çekilmiş olduğunu gördüm. Buralarda gelgit olayı çok etkili. Kahvaltımızı yaptıktan sonra sabah 10:15’de konaklama yerinden ayrılıyoruz. Km sayacımız 2516Km, sıcaklık 24°C olarak kaydediyoruz. Dün Gamvik te üşümüştük simdi ise sıcaklıyoruz. Zaten artık biz de alıştık güneşi görünce soyunuyoruz, bulut gelince giyiniyoruz. Bugünkü hedefimiz Nordkapp’a ulaşmak.

Laksev’e varıyoruz [GPS:LAKSEV]. Litresi 9.81Kr’dan 300Kr’luk benzin alıyoruz. Bu bölgede benzinciler 09:00 ile 18:00 arasında çalışıyorlar, sonra kapatıp gidiyorlar. Burada benzin biraz daha pahalı. Benzinin aslında Norveç’te ucuz olması lazım. Norveç Kuzey Denizinden büyük miktarda Petrol üretiyor. Burada benzin Finlandiya’dan da İsveç’ten de pahalı. Laksev’de bir markete de uğruyoruz. Kahvaltılık malzeme, zeytinyağı ve ekmek alıyoruz. Dondurulmuş ürünler reyonunda kocaman donmuş ambalajlı bütün alabalıklar görüyoruz. Üzerinde kaç kilo olduğu da yazıyor. En küçüğünü alıyoruz. 1.5Kg çekiyor. Burada bu balığa Torsk diyorlar. İngilizce’sini soruyorum “Salmon” diyince meşhur Norveç somonunu da bulmuş oluyoruz. Balık yaklaşık 74Kr tutuyor.

Laksev yolu üzerinde Tabiat Koruma Sahasında  Saat 23’de geceyarısı güneşi

Saat 24’de geceyarısı güneşi

Saat 01’de geceyarısı güneşi.

Sağdaki resimlerle soldaki resimler farklı konumlardan çekilmiştir.

Güneşin siyah gözükmesi fotoğraf makinesinin hatası. Ben masumum.

Kamp kurduğumuz yerden Gel-Git fotoğrafı. Git saat 23’de, Gel ise saat 09:30’da çekildi.

Sular çekilmiş durumda Porsangen Fiyordunun kenarında...

Bölgedeki en yoğun görülen hayvan “sivrisinek”!...

Numaracı Böcek

Tabiat koruma alanında yemek yediğimiz örtünün üzerinde bir böcek dikkatimi çekti. Bizim onu fark ettiğimizi anladığı anda hareketsiz durmaya başladı. Böceğe dokunmak, itmek gibi hiç bir hareket onu kımıldatamadı. Resmen ölü numarası yapıyordu. Biz de onunla ilgilenmeyi kestik. Bir süre sonra kaçtı gitti.

Rengeyikleri Plajda

Laksev’den Nordkapp yoluna girdik [GPS:LAKSEV]. Stabburrsnes yolu üzerindeyiz. Deniz kenarından gidiyoruz. Deniz burada oldukça sığ. Denizde yürüyen Ren geyiği gördük. Deniz kenarında da başka bir geyik gördük. Ben de kamerayı alıp geyiğin peşine düştüm. Bir de denizin ortasında da kum yığınının üzerinde yatmakta olan bir geyik de vardı.

Sağdaki resim soldakinin büyütülmüşüdür. Arka fonda görülen denizin ortasındaki geyiğe dikkat...

Geyikler Tüneli İşgal Edip Kapattılar

Nordkapp yolunda E69 karayolu üzerindeki 2920m’lik Skarvberg tüneline geldiğimizde saat.14.00 gibi , tünelin girişinin bir geyik sürüsü tarafından kapatılmış olduğunu gördük. Geyiklere hiç bu kadar yaklaşmamıştık. Çok yakından fotoğraflarını çektik. Onlara dokunduk. Çok ürkek hayvanlar, dokununca kaçmaya çalışıyorlar. Boynuzlarının üzerinde bile yumuşacık tüyler var. Geyikler çok güzel hayvanlar ama oldukça kötü kokuyorlar. Onlara dokunduğumuz ellerimize bile kokuları sindi. Tünelde kimse sabırsızlanmadı. Birkaç kişi geyikleri ileriye doğru kovalayıp yolu açmaya çalıştı ama kimse uzun uzun korna çalmadı. Tüneldekiler yavaş yavaş ilerleyerek çıkışa ulaşmaya çalıştılar. Ren geyikleri soğuğu seven hayvanlar. Tabii ki tünelin içi de dışarıdan soğuk yani doğal klima!. Geyiklerde haklı olarak tünelden çıkmak istemiyorlar. Dışarıda hava 18-20°C iken tünelin içi 10°C civarındaydı. Geyikler bir iki arabanın geçişine izin veriyorlar daha sonra da tekrar yolu kapatıyorlardı. Bu eğlenceli durum yarım saat kadar devan etti. Geyikler arabaların geçişine biraz fazlaca izin vermeye başlayınca biz de arabamıza binip tünele girdik.

Tünel kapatan geyikleri sevdik.

Nordkap’ın Bulunduğu Mageroya Adasına Tünelle Geçiliyor.

Saat 16.00 , Kfjord’a gelmeden göl kenarında balık ve salatadan oluşan öğlen yemeğimizi yedik. Buradan sonraki hedef doğrudan Nordkapp!. Nordkapp Mageroya adasının en kuzeyindeki turistik yerleşim. Son derece de popüler. Yolda çok sayıda karavan ve otobüsle birlikte Mageroya adasına ulaşan tünele giriyoruz. Tünel oldukça uzun 10km’nin üzerinde bir uzunluğu var. Bu mesafenin yarısında yokuş aşağı Barents denizinin dibine doğru iniyoruz, iniş bittikten sonra tünel çıkışına kadar da rampa tırmanıyoruz. Tünelde birçok bisikletçiye de rastlıyoruz. İniş fena değil ama çıkarken çok zorlanıyorlar. Nordkapp birçok Avrupalı için bir hedef noktası, oldukça uzun bir yoldan bisikletleriyle buraya ulaşıyorlar. Biz de kendimizi maceracı sanıyorduk !. Yolun yağmurlu ve soğuk olduğu da göz önüne alındığında biz Corsa’mızla bayağı lüks sayılırız. Bu arada Nordkapp tünelinin içinde arabamızın termometresi tünelin 7°C olduğunu gösteriyor. Tünelden çıkınca gişeye ulaşıyoruz [GPS:059]. Araba için 140Kr yolcu içinde 46Kr olmak üzere toplam 186Kr tünel geçiş parası ödüyoruz. Mageroya’nın en büyük yerleşim yeri olan Honningsvag’ın içini dolaşıyoruz [GPS:HONNIG]. Burada kocaman bir turist gemisi de limana yanaşmış durumda. Burada birçok otel var. Turistik olarak gelişmiş bir yer. Buradan hatıra olarak 6Kr’a bir kartpostal aldık. Benzincinin marketinden 169Kr’a çok sayfalı ve detaylı bir Norveç haritası aldık.

Megoraya tünelinden önce bir balıkçı gemisi.

Solda Honningsvad’da dev yolcu gemisi ve  Sağda  yamaçta çığ düşmesin diye yamaca yapılan engeller.