İSKANDİNAVYA'DA GEZİ VE KAMP - 18

Nefer Telefonla Kumanda Cihazlarını İncelediniz mi?

Başa Dön    Önceki Sayfa

Narvik

20 Temmuz Pazar; Saat 11:30’da sahile Bjerkvik’e geldik. Yağmur hâlâ olanca kuvvetiyle yağıyor. Fiyord kıyısınını dolanarak Nervik’e [GPS:NARVIK] vardık. Bir sokak arasına arabamızı park ettik, yağmurluklarımızı giydik ve Narvik’i dolaşmaya başladık. Bugün pazar olduğundan işyerleri kapalı ve sokaklar bomboş. Buradaki turizm danışma’dan  Norveç’in otopark kuralları hakkında bilgi aldık. Güneye doğru indikçe şehirler büyüyor ve nerelere park edebileceğimizi bilmemiz lazım. Mot Avgift = ücretli park yeri demekmiş. Avgift’de ücretli demekmiş. Sanki “mot avgift” ücretsiz demekmiş gibi yorumlamaya çalıştım ama her türlüsü de ücretli demekmiş. Zaten ücretsiz otopark var ise bir tabelası da yok. “Mot Avgift 9-17 / 9-15” gibi bir ibare varsa hafta içi 9-17 ve cumartesi 9-15 arasındaki zamanda otopark ücretli anlamında imiş.Bu saatler dıı ve pazar günü ücretsizmiş. Narvik’in küçük kilisesi, eski posta ofisi ve çarşı bölgesini dolaştık. Narvik’de dikkatimizi çekenler. Sivri piramit şeklinde yüksek bir metal anıt vardı. Parkın bahçesinde el ele oynayan 6 çıplak çocuk ve bir köpeğin heykeli vardı. Burada bir de savaş araç ve gereçlerinin yer aldığı savaş müzesi de vardı. Narvik’den ayrılıp güneybatı yönünde E6 karayolundan devam ettik. Yolda fiyortların kollarını aşan birçok köprüden geçtik. Köprülerden biri tıpkı bizim İstanbuldaki Boğaziçi köprüsünü andırıyordu, ancak tek şeritliydi.

Narvik’de piramit kule ve Narvik’in ana caddesi.

Parktaki heykeller ve tarihi postane binası.

Narvik’teki çiçekler ve yapraksız papatyalar. Tabii ki ben yolmadım!

Yağmurlu bir havada Vestfjorden, sağ taraf lotofen adasına doğru gidiyor.

Başka bir açıdan Vestfjorden.

Feribot

Saat 16:43’de Skarberget’e vardık ve burada yol bitti. Yolun karşısındaki Bognes’e tek ulaşım feribot. İsveç sınırı buradan sadece 30-35km kadar uzakta ve en yakın karayolu da 200km içerden İsveç’in ortasından geçiyor. Gerçek anlamda tek yol feribot. Belki bir süre sonra tünel veya köprü yaparlar. Gemi 8Km kadar yol alıyor ama iki kıyı arasındaki en az aralık sadece 5-6 km. Halbuki Nordkapp’ta 12 km’lik bir tünelle adayı karaya bağlamışlardı. Feribot [GPS:FERRY] için kuyrukta beklerken bir süre sonra boynunda bir tabla asılı biri arabamızın yanına geldi. Ben önce satıcı zannettim. Meğerse biletçiymiş araba ve şoför için 70Kr, yolcu için ise 25Kr bilet kesti. Gemiye girdiğimizde saat 17:10 idi ve buraya kadar 3771Km yol almıştık. Feribot bizim arabalı vapurlara benziyor ama onların biraz daha küçüğü ve araba alacağı zaman geminin burnunun üst kısmı havaya dikiliyor ve böylelikle geçen araçlara yol açıyor. Vapur 17:45’de Bognes’e ulaştı. Hiç durmayan yağmur burada daha da şiddetlendi. Şiddetli yağmur yüzünden arabadan inip dışarıyı da pek gezemediğimiz gibi fotoğraf bile çekemiyoruz. Nermin Falkevbru ile Krâkmo arasında gürül gürül akan bir şelalenin resmini çekti. Buralarda yağış çok fazla. Her zaman böyle mi bilmiyorum. Her taraftan şelaleler, dereler akıyor. Bugün güneş hiç çıkmadı. Sürekli yağmur yağdı. Hava sıcaklığı ise çok kötü değil 14°C.

Dereler ve bu güzel manzara karşına kurulmuş şanslı bir ev.