İSKANDİNAVYA'DA GEZİ VE KAMP - 19

Nefer Telefonla Kumanda Cihazlarını İncelediniz mi?

Başa Dön    Önceki Sayfa

Fauske

Saat 22:30’da Fauske’ye ulaştık. Gece saat 24’de Fauske girişindeki bir yeşillik bir park alanına [GPS:FAUSKE] çadırımızı kurduk. Buradaki çimen de çok güzel. Biraz ayak altı gibi oldu ama sabah erkenden de toplayacağız nasılsa. Nermin çadırı buraya kuralım dedi. Ben ya bir görevli gelir de problem çıkartırsa diye endişe ettim. Ama buradakinden daha uygun bir yer ve yemyeşil bir çimen görülmüyor. Arkada ağaçların arasında bir yer baktım ama zemin çadır kurmaya uygun değildi. Ben de hanımın sözünü dinledim.

21 Temmuz 2003 Pazartesi Nitekim saat 06’da önce çadırımızı topladık sonra da kahvaltımızı yaptık. Kahvaltılarımızı hep detaylı yaptığımızdan ancak saat 8:30 da toparlandık. Çadır kurduğumuz yerin hemen yanında Turizm danışma  vardı. Fauske Sjerstadfiyortu  kıyısına kurulmuş bir şehir. Buradan 60km kadar fiyort boyunca batıya doğru gidildiğinde Bodo kentine varılıyor. Bodo Fauske’den daha büyük bir şehir ve fiyort ile Norveç denizinin birleştiği yere tam fiyortun girişine kurulmuş. Dönüş tarihinde uçağa geç kalmamak ve güneyde çok daha fazla ve daha büyük İskandinav şehirleri bulunduğundan Bodo’ya uğramıyoruz. Bodo’ya gitseydik dönüşünde yine buradan geçmek zorundaydık. Gerçi Bodo yakınlarından kıyı boyunca inen bir yol daha var ama o rota kullanıldığında yol birçok defalar fiyortlarla kesildiğinden feribot geçişleri de gerekeceğinden gereken süre çok daha uzayacaktı. İşte bu nedenlerle E6 karayolu rotasından devam edeceğiz. Fauske’de fazla zaman geçirmeden yola devam ettik.

Rognan

Fauske’nin 30km kadar güneyindeki Rognan’a vardık. Burası Sjerstad fiyortu’nun en uç noktası. Geniş bir mekanı turistler için ayırmışlar. Salıncak, masalar, güzel yeşillik alanlar var. En ilgi çekici noktalardan biri de kurumuş ağaçların üzerlerine totem benzeri figürler oyulmuştu. Bu figürler gerçek bir heykeltıraş ustalığıyla oyulmuş, insan, balık, geyik gibi figürler. Burası Norveç’te şu ana kadar gördüğümüz en kaliteli serbest park alanı. Güneye doğru indikçe tesislerin kalitesi belirgin bir şekilde artıyor.

Rognan Turistik Park Alanı ve kurumuş ağaçlara oyulmuş figürler.

Şelaleye Yürüyüş

Kilometre sayacımız tam 4000Km’yi gösterdiğinde Storsjord’a ulaştık. Saat 9:50 ve bugün güneşli bir gün. Dün yağmur hiç dinmemişti ama bugün kendini affettiriyor. İlk önce turizm danışmaya uğradık. Burada güzel bir şelale varmış. Bölgeyle ilgili yürüyüş patikası ve şelaleyi gösteren bir harita aldık. Buradaki yürüyüş yolu da oldukça güzel. Konaklamak için bir kamp alanı da var. Buradaki şelalenin adı Kjemagfossen [GPS:KJEMEG] , bu şelaleden akan su Lonselva deresiyle birleşiyor ve biraz ileride Saltdalselva çayıyla birleşip Junkerdalselva çayını oluşturuyor. Yani oldukça dallı budaklı bir akarsu. Aracımızı uygun bir yere park edip, önce güzel bir dere kenarı yürüyüşünden sonra şelaleye tırmandık. Şelale çok güzeldi. Bir süre yanında oturduk. Daha sonra farklı bir yoldan arabamıza geri döndük. Bu yürüyüş bizim 2 saatimizi aldı. Biraz yorulmuştuk ve şelale civarına yaklaştığımızda sivrisineklerin saldırısına uğramıştık. Arabamızı da dereyle çayın birleştiği yerin kenarına çektik. Ben ispirto ocağının üzerinde bir güzel patates kızarttım. Nermin de patatesin yanına güzel bir yeşil salata yaptı. Patates ve salata bize çok lezzetli geldi. Bu manzara ve yorgunlukla zaten ne yesek çok güzel gelirdi. Biz tekrar yola koyulana kadar saat 14:30 oldu. Şimdi de hava sıcaklığı 24°C’ye kadar çıktı. Dünkü yağmur nerde şimdiki güneş nerde? Dün kış havası vardı. Bugünse yaz. Demek ki kutup iklimi böyle bir şey.

Kjemagfossen  Şelalesi

Şelaleye giden yol. Şelalenin uzaktan görünüşü.

Kutup Çemberinden Geçiş

Saat 14:53’de burada “Polar Sirkelen” dedikleri, kutup çemberinin geçtiği yerdeki tesise [GPS:KUTUPN] vardık. Buraya yaklaşırken GPS üzerinden ne kadar yaklaştığımızı takip ediyordum. Kutup çemberinin geçtiği enlem 66°33’ olması gerekiyordu. Tesis ise 66°33’08” enlemine kurulmuştu. Yani 8 açı saniyesi bir hata vardı bu fark az bir değer değil. Tabii ki benden kaynaklanan bilgi eksikliği veya GPS hatası yoksa! Tesisin kapısında da “Polar Sirkel Senteret 66°33’ “ ibaresi yer alıyordu. Tesisin içinde hediyelik eşyalar satıyorlardı. İçine girmedik. Tesisin hemen arkasında Nordkapp’taki gibi taştan kuleler yapılmıştı. Nermin’de bir tane yaptı. Ben de fotoğrafını çektim. Bundan sonra artık kutup dairesinden aşağıya inmiş olacağız. 11 Temmuzdan 21 Temmuza tam 10 gündür kuzey kutup dairesinin üzerindeydik, yani kutuptaydık! Burası deniz seviyesinden 500m yüksekte ve çevremizdeki her kuytu gölgelik yerde kar kümeleri var. Etrafımızda ağaç yok, çıplak ve taşlık. Kilometre sayacımız 4040Km’yi gösteriyor ve yola devam ediyoruz.

Kutup çemberi tesisinin kapısı ve insanların üst üste dizdiği taşlar.