İSKANDİNAVYA'DA GEZİ VE KAMP - 26

Nefer Telefonla Kumanda Cihazlarını İncelediniz mi?

Başa Dön    Önceki Sayfa

Sınıra Gelirken Paramız Bitiyor

Saat 22’de Sarpsborg’u biraz geçince yolculuğumuzun 6000.Km’sini geride bıraktık. Göteborg yönüne doğru devam ediyoruz. Yağmur halen yoğun bir şekilde yağıyor. Bu ara Norveç Kronlarımız tükendi. Ekmek almak için bir markete uğramıştık paramız çıkışmadığından ekmek alamadık. Ekmek 21Kr’du ve bizde 18Kr kalmıştı. Akşam 22:30’da Norveç-İsveç sınırına geldik. Çok yoğun bir yağmur yağıyordu. Yol kenarında Norveç’in son dinlenme tesisinde durduk. Karavanlar vardı. Arabanın yanında İspirto ocağını “İsveççe: Stormkök” yakıp üzerinde makarna pişirdik. Yağmur halen olanca kuvvetiyle yağıyordu. Makarnaya bakmak için bile zorlukla çıkabiliyorduk. İspirto ocağımız zor hava şartlarında bile bu işi başarıp bize güzel bir makarna pişirdi. Yoğurdumuz vardı. Yoğurda sarımsak doğrayıp, makarnanın üzerine döktük ve onun da üzerine ketçap sıktık. Mis gibi mantı oldu. Gece park alanında arabanın içinde uyuduk [GPS:GECE27].

28 Temmuz 2003  Pazartesi  Sabah güneş çıkınca Nermin dün ıslanan kıyafetlerimizi kahvaltı masamızın etrafına serip kurutmaya çalıştı. Yandaki karavandaki bayan da bizim gibi kıyafetleri serip kurutmaya çalıştı. Herhalde onlarda aynı yağmurdan nasiplerini almışlardı. Onların arabasından 4 tane yetişkin Lassy köpeği de indi. Fotoğraflarını çektik. Adam onların dördünü birden gezdiriyordu. Park alanında çok sayıda karavan park etmişti. Hatta karavanlardan bir tanesi kocaman bir otobüsten dönüştürülmüştü.

Dünkü yağmurda ıslanan giysilerimizi güneşe serdik.

İsveç’e Geçtik Yağmur Kesildi

28 Temmuz Pazartesi Saat 10:17’de 6021Km’de hava sıcaklığı da 18°C iken yeniden hareket ettik. Bir köprünün üzerinden geçerek, İsveç’e geçtik. Köprü derin bir fiyordun üzerinden geçiyordu ve oldukça da uzundu. Sınırı geçince büyük bir market vardı. Ona girdik. Epey alışveriş yaptık. Buradan meyve suyu, ekmek, tavuk ve hediyelik havyar aldık. Elimizdeki son 18NKr’yi de burada kabul ettiler, 18NKr=19SKr olarak saydılar ve kalanını da 230SKr’de İsveç parası harcadık. İsveç Norveç’e göre daha ucuz bir ülke. Ayrıca daha önce aldığımız meyve sularının şişelerini otomattan geçirip depozitolarımızı geri aldık. Otomat makinesi bayağı akıllı, farklı şişelerin depozitoları farklıydı, hepsini tanıyıp kaç para ise o kadarlık kupon verdi. Üstelik bir tane de Norveç şişesi vardı onu da tanıyıp bize iade etti.

Uddevalla fiyordunun üzerinde güzel bir asma köprü vardı. Öğle yemeğini Uddevalla bölgesinin Ljungskile dinlenme yerinde yedik. Hava güneşli ve ısınıyoruz. Çamaşırları kuruttuk. Ljungskile parkı büyük, göl kenarı ve yeşildi. Ben biraz kargaları besledim. Buralardaki kuşlar çok insancıl. Yanımıza kadar sokulup resmen yemek istiyorlar. Türkiye’den beri yanımızda getirdiğimiz sucuğu yumurtayla pişirip bir güzel sucuklu yumurta yapıp yedik [GPS:YEME28]. Burada bir de demiryolu vardı. Bu demiryolundan geçen trenler kesinlikle 200Km/saat hızın üzerinde gidiyorlardı. Tren geçtikçe yer de sarsılıyordu. Körfez depremi tecrübemize göre herhalde Richter 4 büyüklüğünde vardı.