İSKANDİNAVYA'DA GEZİ VE KAMP - 27

Nefer Telefonla Kumanda Cihazlarını İncelediniz mi?

Başa Dön    Önceki Sayfa

Göteborg

Saat 16:30’da Göteborg’un içine girdik. Merkez kalabalıktı ve otopark problemi vardı. Merkez istasyon civarında arabayı kiraladığımız yer olan Hertz’in buradaki bir ofisini gördük. Onlara park yerlerine park edip edemeyeceğimizi sorduk. Nede olsa bizim arabanın evi sayılır. Ama yeterli park yerleri olmadığını söylediler. Park yeri aradık ve biraz dolaşınca müsait bir yer bulduk. Burası kapalı bir garaj makineye 10Kr attık ve bize 1 saatlik zaman verdi. Şehri gezerken bir açık hava sergisine rastladık. Bu sergide dünyadaki değişik yerlerin çok güzel ve ilginç fotoğrafları vardı.

Uddevalla köprüsü. Göteborg merkez istasyonu.

Kanalın kenarında zevkli bir yürüyüş yaptık. Opera binasının olduğu yeri gezdik. Göteborg Opera binası sahil kenarına kurulmuş güzel bir bina. Saat dolunca koştura koştura arabanın yanına geldik. Opera binası yakınlarında gördüğümüz, saat 18’den sonra ücretsiz olan bir yol kenarı parkına aracımızı park edip zaman kaygısı olmaksızın dolaşmaya başladık [GPS:067...070]. Opera binasının orada bir de büyük yelkenli gemi limana yanaşmıştı. Liman Göte nehri üzerinde. Göteborg’da kapalı bir çarşıda gezdik. Bu çarşıdaki bir marketten alışveriş yaptık. Marketten çikolata, limon, göbek salata, peynir ve kavuna benzeyen papaya adındaki bir meyve aldık. Toplam 145Kr ödedik. Markette bir reyonda bulgur da satılıyordu ve kutusunda Anadolu bulguru yazıyordu. Bu hoşumuza gitti. Ama ne kadar az tarım ürünümüzü buradaki marketlere verebilmişiz. Daha çok olmasını dileriz. Özellikle paket çorba alanı çok bakir bir alan. Raflar bu yönden boş. inşallah bu yöndeki faaliyet gösteren firmaların markaları bu raflarda olur.

Göteborg’da bir meydandaki açık hava fotoğraf sergisi.

Göteborg içinden akan nehir ve Opera binasının önü.

Göteborg limanı ve ara sokaklardan biri.

Rotamızı değiştiriyoruz.

Saat 20:30’da Göteborg’dan ayrılıp konaklayacağımız bir yer aramak için yola koyulduk. Güneye Malmö yönüne doğru yola devam ettik. Molndal’da gördüğümüz kamping geceliğine 165Kr istedi. Biz de girmedik. Pahalı geldi. Sanırım şehir merkezine yakın olduğu için bu kadar bedel istediler. Yol kenarı park alanında yemeğimizi yedik. Bir süre daha güneye indikten sonra fikrimizi değiştirip Karlstad güzergahına yönelme kararı aldık. Lilla Edit teki Resting Place ‘de araba içinde konakladık.  Bunun için tekrar kuzeye yönelmemiz gerekecekti. Bu gezide ulaştığımız en güney noktaya ulaşıp saat 23’de tekrar kuzeye yöneldik [GPS:071]. Bundan sonra rotamızı güney kıyısı yerine İsveç’in içinden geçerek Vanern gölünün kenarından geçerek. Stockholm’e gideceğiz.