İSKANDİNAVYA'DA GEZİ VE KAMP - 29

Nefer Telefonla Kumanda Cihazlarını İncelediniz mi?

Başa Dön    Önceki Sayfa

Gezinin son durağı Stockholm

Akşam üzeri Stockholm’e vardık. İlk önce hava alanı yakınlarında nerede konaklayabileceğimizi araştırdık. Ne de olsa bu gece son gecemiz ve yarın sabah İstanbul’a dönüyoruz. Uygun olabilecek yerleri GPS’e işaretledik [GPS:AB2 ve AB3].  Son gecemizde Stockholm’ü dolaşmak için şehir merkezine yöneldik [GPS:STOCKH]. Arabamızı şehir merkezinde bir ara sokağa park ettik ve dolaşmaya çıktık [GPS:073]. Park ettiğimiz yer 08-18 arası ücretli idi. Park ettiğimizde saat 19 olduğundan otopark ücretsize düşmüştü.

Stockholm sokakları. Havada aynı anda 5 balon var.

Stockholm sokaklarında caddelerinde pek de bir koşuşturma yapmadan dolaştık. Bir bankanın önünden geçerken bir döviz dönüşüm tablosu vardı. Paramızın değerinden utandım. 24 ülkenin parası yazıyordu. TL dışında hepsinin değeri 1’in üzerindeydi, TL’nin karşısında ise 0.0005Kr yazıyordu.

Stockholm bir ada etrafında kurulmuş. Dolayısıyla bol miktarda sahil kesimine sahip. Limanın kenarına gittik. Stockholm manzaralarını seyrettik. Meydanlarında dolaştık. Kiliseler, Katedraller, meydanlar, caddeler ve ara sokakları gezdik. Küçük dükkanlara girdik. Sokak çalgıcılarını dinledik. Kimisi keman çalıyordu kimisi akordeon hele bir de vurmalı çalgılar ekibi vardı ki bayıldık. 4 kişi müthiş bir müzik yapıyordu. Klasik müzik parçalarını Perküsyon (vurmalı çalgılar) enstrümanlarıyla çalıyorlardı. Çalgıcılar Rusya San Petersburg’dan gelmiş konservatuar öğrencileri imişler. CD’lerini de satıyorlardı. 10€ veya 10$ fiyata satıyorlardı. Dolar verip CD’yi aldım.

Meydanda kayan patenciler. Müthiş bir konser veren Perküsyon ekibi.

Stockholm’den.

Gece 23’e kadar Stockholm sokaklarında biraz da amaçsızca dolaştık. Saat 24’de daha önce belirlediğimiz Eurostop dinlenme tesisine ulaşıp, orada araba içinde yattık. Çadır da kurulabilirdi ama sabah erken kalkmak zorundayız. Çadır kursak uyanamayabiliriz. Üstelik de toplanması da biraz uzun sürebilir. Ayrıca şehir merkezine nispeten yakın olduğundan güvenlik riski de var. Sabah 4’de kalktık. Çantalarımızı yolculuk için hazırlamamız ve kahvaltımız 2 saatimizi aldı. Arabanın bir miktar iç temizliğini de yaptık. İspirto bidonunu çöp bidonunun yanına son kalan dolu LPG kartuşla birlikte bıraktık. Belki birisi alır. Arabanın içini de bir şey unutmamak için iyice kontrol ettik ama güneş siperliğine bakmadığımızdan; Biltema’dan aldığım gözlüğe takılan güneş gözlüğü aparatını unuttuk.

Saat 6:30’da Hertz’in oraya varıp aracımızı teslim ettik. Arabamızın km sayacını son kez okuyup aracımızı terk ettik. Buraya kadar 7042.7Km yol almışız. Arabamız bu kadar yol aldı ve hiç bir sorun çıkartmadı. Bizden sonra arabayı iyi bir temizleme yapmaları gerekecek. Hertz de arabayı alırken kredi kartımıza yaptığı 8000Kr’luk blokajı da çözdüler. Servis ile havaalanına ulaştık. Uçağımız saat 7:55’de tam saatinde havalandı. GPS ile uçağın hızın ölçtüm 811 ile 815km arasında bir hızla 12243m yüksekten gidiyor. 3 saatlik bir yolculuktan sonra Atatürk Havaalanına indik. Bu ne sıcak böyle. Bir anda hamama gelmiş gibi olduk. Hava sıcaklığı 32°C ama İskandinavya’dan gelince sanki 45°C gibi geldi. Oralar 20’li derecelerdeydi. Umarız günün birinde kendi aracımızla vize gibi sıkıntılarla uğraşmadan da oralara gidebiliriz. Darısı bu yazı okuyanların da başına.....

En güzel geziler sizlerin olsun.....

Bisiklet ve patenciler için rampa! Bütün malzemelerimizle Atatürk Havalimanında...