İSKANDİNAVYA'DA GEZİ VE KAMP - 4

Nefer Telefonla Kumanda Cihazlarını İncelediniz mi?

Başa Dön    Önceki Sayfa

Pet Şişelere Depozito

Market ve benzincilerde Kamp ocağı aramaya devam ediyoruz. Bugün artık Pazartesi olduğundan bulma şansımızın yükseldiğini düşünüyoruz. ICA Süpermarketten 18Kr’dan muz alıyoruz, Prix marketten yumurta, Portakallı ve limonlu içecekler (Yine kalın pet şişede) alıyoruz. Yine buralarda da Kamp ocağı yok!. Prix marketin faturasını incelerken 8Kr fazla para ödediğimizi fark ediyoruz. İtiraz ettiğimizde kasiyer bayan her bir 1.5lt’lik pet şişe için 4Kr depozit kesildiğini söylüyor. Böylece biz de bu pet şişelerin neden bu kadar kalın yapıldığını öğreniyoruz. Bizdeki gazoz parasına İsveç’te ancak şişesini alabiliyoruz. Gerçekten de bu depozit sistemi çevre kirliliğinin azalmasına önemli katkıda bulunuyor. Hiç kimse şişesini bir yerlerde bırakmıyor. Büyük marketlerin girişlerinde bu depozit iadelerini otomatik olarak yapan makineler var. Şişeyi verdiğinizde şişesine göre 4Kr, 2Kr gibi kaç para ettiğini hesaplayıp para iadesini yapıyor.

15:58 Fruvik’deyiz [GPS:FRUVIK] yolda kamp sembolleri var. İsveç’te betonlaşma çok az, Türkiye’de her yerde oteller vardır, İsveç’te ise kamp alanları var. Bu nedenle karayolunda ilerlerken sıklıkla kamp levhaları görüyoruz. Büyük bir kampın yanından geçiyoruz. Burası *** (üç yıldızlı) bir kamp yeri. Baltık denizi kıyısında güzel bir kampa benziyor. Bu kampı ziyareti sizlere bırakıp biz yolumuza devam ediyoruz. 15 dakika sonra Gavle [GPS:GAVLE] şehir girişine varıyoruz.

Gavle, alışverişten bisikletiyle dönen şık bayana dikkat!

Araç park edilecek yerlere jetonlu parkmetreler koymuşlar. Etrafta da çok ilgi çekici bir yer görmüyor ve biz de Trödje yönünde denize yakın yoldan kuzeye doğru devam ediyoruz. Trödje’den sonra E4 yoluna yöneldik.  Saat 17:33’de Tönnebro’ya geldik. Sağda büyük bir göl var. Kenarda güzel tahta masalar var. Bir konserve açarak karnımızı doyurduk. Göl kenarında nilüferler açmış güzel bir manzara var. Nermin gözlüğünün sağ camının düştüğünü söyleyince manzarayı bırakıp gözlük camını aramaya başladık. Bütün dolaştığımız yerleri aradık. Uzun bir arayıştan sonra yenilgiyi kabul edip saat 19’da yeniden yola koyulduk. Sandvall yakınlarında bir benzin istasyonunda durduk. Nermin sıcak su buldu ve bardakları yıkamaya koyuldu. Hala bir kamp tüpü bulamadık. E4 karayolu, otoyola dönüştü ve devam ediyoruz. İsveç’te bütün otoyollar ücretsiz.

Göl kenarında nilüferler. (öğle yemeği molası)

Arabada Yatıyoruz

Akşam Kamp yeri ararken; Sandvall’a gelmeden E4 karayolu kenarında Njurunda yakınlarında yol kenarı dinlenme tesisinde geceledik [GPS:NJURUND]. Daha doğrusu arabada yatmamız gerektiğinde bunu nasıl yapacağımızın bir denemesini yaptık. Ne de olsa kuzeye doğru gidiyoruz, kutup çemberini geçeceğiz ve soğuk bölgelere varacağız. Yolculuk esnasında az kullandığımız eşyaları bagajda tutuyoruz. Arka koltukta da daha sık kullandığımız malzemelerimizi ve eşyalarımızı bulunduruyoruz. Ufacık Corsa’da arabada yatmak için biraz düzenleme gerekiyordu. Başaracağımıza inanıyordum. Zaten on yıl kadar öncede Fiat 126 Bis’de de uyumayı başarmıştık. Corsa ne de olsa daha büyük bir araba :-) Arka koltuktaki büyük eşyaları şoför koltuğuna yerleştirdik. Yolcu koltuğu ve arka koltuğu boşalttık. Uyku tulumlarımızı hazırladık, Ben yolcu koltuğunda biraz geriye yatırarak boylamasına, Nermin’de arka koltuğa uzanıp yattı. Camlara da matları yerleştirip dışardan gelen ışığı engelledik. Bu kadar hazırlanmışken çadırı kurmadık ve arabada uyuduk. Pek lüks olmasa da fena sayılmazdı.